New Skin care for me. Wish me luck !!!!!

Assalamualaikum..

Hi semua. Apa khabar? So today saya nak share sedikit berkenaan produk penjagaan kulit wajah yang baru saja saya beli. Tujuan sebenar saya beli produk ni adalah kerana lately I feel like my skin so dry. And another thing is iman saya tak begitu kuat tengok ads yang tak habis-habis promote macam-macam jenis produk berkaitan.

So lets get started. 💓💓💓




1. Bioderma Sébium Purifying Cleansing Foaming Gel





https://www.escentual.com/bioderma/bioderma059/

First, saya nak ceritakan sedikit berkenaan pencuci muka terbaru yang saya cuba setelah sekian lama saya tak pernah meninggalkan Sabun papaya. Saya pernah buat entry berkenaan sabun papaya. Dan saya decide untuk mencari pencuci muka yang baru kerana agak sukar mendapatkan sabun papaya yang betul-betul original di pasaran. Dan antara sebab lain ialah, umur saya semakin meningkat, kondisi kulit saya semakin kering selain di bahagian T zone. Then I search for new produk yang boleh replace sabun papaya. Nampak ada tester kat dalam salah sebuah website. Then saya beli dan try. For almost 3 month, saya dapati produk ni sangat bagus dengan kulit saya. Best dari segi keberkesanan dan performance. And bonus sebab bau dan texture produk ni. Tapi ada satu lgai masalah lain, produk ni pun susah nak dapatkan di kedai-2kedai biasa. Rasanya saya pernah jumpa produk ni di Watson Berjaya Time Square dan Guardian Aeon Shah Alam. That's all. Or else, kena beli by online.  SO overall performance, sangat best dan saya sangat berpuas hati dengan produk ni. Harganya boleh tahan mahal jugak. But can last for almost 6-10 month. Produk ni jenis yang berbuih pon manja-manja ja tau. Sikit-sikit ja.


2. Klairs Supple Preparation Facial Toner
https://www.wishtrend.com/skin-care/1681-the-best-facial-toner-klairs-supple-preparation-facial-toner.html

Second, is Klairs. Ok. Jadi saya cuba produk Klairs which is from Korea. Tapi sebelum saya beli, saya dah buat research dan baca banyak komen dan review berkenaan produk tersebut. Rata-rata pengguna menyatakan bahawa produk ini selamat dan nyaman di pakai di bahagian wajah. Dan ada juga yang mengatakan bahawa produk ini sesuai untuk mereka yang berkulit sensitif. 

Sejujurnya saya mempunyai combination skin type. Normal to oily. Dalam masa yang sama saya sebolehnya cuba mengelakkan produk yang menyebabkan break out pada kulit. Jadi kena baca lebih sikit. Saya dah gunakan produk ni dalam 3-4 hari, Alhamdulillah, kulit saya lembap. tiada kesan merah-merah atau pedih. Nampak hasil glowing tu. Tapi takda la ketara sangat sebab baru lagi pakai. InsyaAllah kalau dah ok, saya mungkin akan teruskan penggunaan. Wsih me luck =) 😉😉😉😉😊



Comments

  1. Replies
    1. Sama-sama. Semoga entry ni dapat bantu mereka yang memerlukan sedikit pandangan serta komen berkenaan produk ni. Hihi

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Night Story.. (Eating Habits)

Rawatan pesakit di rumah